2017 m. spalio 29 d., sekmadienis

Portugalija. I dalis - Algarvė
Portugalija. II dalis - Sintra
Portugalija. IV dalis - Coimbra, Tomar, Fatima, Evora

Šiandien laukia netrumpa kelionė. Kita nakvynės vieta netoli Tomar miesto. Išvakarėse vyksta žemėlapių peržiūra ir planavimas, kur užsukti, ką praleisti. Bet realiai būna kitaip, nes niekada nežinai, ką rasi sustojęs viename ar kitame objekte. O dar ir neplanuotų nusukimų dažnai pasitaiko. Pirmasis sustojimas planuojamas Mafra miestelyje. Galvojame stabtelsime pusvalandžiui, iš išorės apžiūrėsime rūmus, išgersime kavos ir trauksime tolyn. Bet pamačius TAI, teko likti gerokai ilgesniam laikui. Tiesiog negalėjome susilaikyti ir neaplankyti šių nuostabių rūmų iš vidaus.

Čia yra Mafra rūmų (Palacio de Mafra) fasadas ir jis visai nėra lenktas. Tiesiog neturėjau jokių galimybių nufotografuoti, taigi teko daryti panoramą, o ji gavosi kokia gavosi :)
Didžiuliai barokiniai rūmai ir vienuolynas pradėti statyti Jono V 1717 m. baigtas po 38 metų. Čia galėjo apsigyventi 330 vienuolių. Didinga bazilika, karališkieji rūmai su viens puikiausių bibliotekų Europoje, dekoruota brangiu marmuru, egzotine mediena, bei nesuskaičiuojamais meno kūriniais. Čia įrengta vaistinė, mokykla, ligoninė, ištaigingi rūmų kambariai ir salės.
Bazilikos interjeras dekoruotas kontrastingų spalvų marmuru. Viduje įrengti šešeri vargonai, išdėstyti, kaip mums neįprasta, priekyje abiejose altoriaus pusėse.
Šiam objektui reikia skirti mažiausiai valandą, o geriau ir daugiau.
Mums pasisekė (ir viso visą šią dieną labai sekėsi) - Mafroje buvome pirmadienio rytą, tai buvome praktiškai vienos, viską galėjome apžiūrinėti ramiai, be grūsčių. Mums išvykstant, atvažiavo pirmieji turistų autobusai.

Praleidę Mafroje daugiau laiko, nei tikėjomės, keičiame savo planus, kai ką praleidžiame, ir važiuojame lankyti labai turistinio ir labai gražaus Obidos miestelio, garsėjančio XIV a statyta miesto siena, juosiančia miestelį. Šia siena galima pasivaikščioti. Ji ypatinga tuo, kad bijantiems aukščio sukelia kažkokį virpulį pilve ir kojose, nes turi tik vieną išorinę sieną į viršų, o iš vidinės (miestelio) pusės nėra nieko, tik keletą metrų žemyn sminganti siena.
Vartai Porta da Villa, dekoruoti XVIII a. plytelėmis

Miestelis be galo gražus, paskendęs gėlėse. Čia mano kompanjonės paragavo garsiojo vyšnių likerio, geriamo iš/kartu su šokoladiniu puodeliu.

Planavome pietauti pajūrio žvejų kaimelyje, bet spaudžia laikas, taigi pietaujame Obidose. Tai buvo brangiausi kaina ir kukliausi kiekiu pietūs per visą kelionę. Tiesa, skonis neblogas :)

Kita mūsų lankytina vieta - Nazare žvejų kaimas išlaikęs senovines tradicijas - žvejai vis dar rengiasi languotais marškiniais ir megztomis kepurėmis su bumbulu, jų žmonos segi kelis pasijonių sluoksnius. Deja, vyrų su megztomis kepurėmis pamatyti nepavyko, o vat įdomiai apsirengusių moterų visai nemažai.
Tai populiarus vasaros kurortas su didžiuliu paplūdimiu ir jaukiomis gatvelėmis išraižytu miesteliu. Miestelis išsidėstęs dviem lygiais - uolų papėdėje prie vandenyno ir aukštai ant uolų. Deja, buvo didelis rūkas ir mes į viršų nekilome. Pasivaikščiojome jaukiomis gatvelėmis, apžiūrėjome, kad yra dagg puikių vietelių paragauti žuvies ir jūros gėrybių. Jei būsite ten pietų metu, tikrei rasite kur skaniai pavalgyti. O mes jau vykstame toliau.

Toliau vėl laukia pasirinkimas - Alcobaca ar Batalha? Laiko iki vakaro jau nedaug, tai renkamės tą, kuri labiau pakeliui - Batalha. Atvykstame apie 17.30, taiga turime pusvalandį. Šiandien ta diena, kai žandikaulis iš nuostabos niekaip nenori grįžti į save vietą.
Santa Maria da Vitoria dominikonų abatija yra portugalų gotikos šedevras. Šviesaus kalkakmenio vienuolynas buvo pastatytas istorinei Jono I pergalei Alžubarotoje 1385 m. Deja, patekti į vienuolyną nepavyko dėl laiko, bet katedrą aplankėme. Įkūrėjo koplyčios, kurioje palaidotas karalius Jonas I ir jo žmona Filipa, yra mokamas, tačiau, likus 15 min iki uždarymo, bilietų niekas nebeprašė.

Nereali vieta, kurioje galima praleisti ne vieną valandą. Deja, laiko turime tiek, kiek turime. Laikas trečiąjai nakvynės vietai. Parinkau vietą netoli Tomar. Iš čia planuojame lankyti Coimbrą, Tomar, Fatimą ir artimiausias apylinkes.
Naujus namus pasiekiame jau sutemus. Tai buvo blogiausia nakvynės vieta iš visų. Namai nebaigti tvarkyti, trūksta švaros, jau įprastų dalykų, kurie buvo kituose namuose. Ir svarbiausia ne tik, kad nėra interneto, bet toks silpnas ryšys, kad net mobilusis internetas neveikia. Miestelis vadinasi Chaos. Matyt ne veltui :D Bet šeimininkai jauni, tik pradeda šį verslą. Namą supa didžiulis, bet apleistas sodas. Kada nors tai gali būti gera vieta.
Ankstyvas rytas. Šiandien keliausime į Coimbrą. Tai vėl atskira istorija, kurią papasakosiu kitą kartą