2016 m. rugsėjo 15 d., ketvirtadienis

Savaitgalis Žemaitijoje

Viskas prasidėjo nuo to, kad jau antras savaitgalis iš eilės, kai nedirbu. Praeitą labai ramiai praleidau namuose, tvarkydama nuotraukas, skaitydama knygą ir mėgaudamasi ramybe. Bet taip pasyviai praleisti dar vieną savaitgalį jau ne mano jėgoms. Ketvirtadienį per pietų pertrauką nutariau, kad reikia važiuoti prie jūros, tuo labiau, kad šią vasarą lietuviškame pajūryje neteko būti. Gavusi vyro pritarimą, ėmiausi operatyviai ieškoti, kurgi pernakvoti. Tai pasirodė ganėtinai nelengva užduotis. Palangoje peržiūrėjau ir apskambinau nemažai viešbučių, apartamentų - arba užimta, arba kaina varanti į neviltį arba vienai nakčiai nenori nuomoti ir siūlo skambinti penktadienį - jei nieko neturės, tai priims. Pamąsčiau, kad mums tas pats, kur miegoti, tai su paieškomis persikėliau į Klaipėdą. Viešbutis Amberton (4* su pusryčiais už 58,5 eur) man pasirodė visai patrauklus, tai jį ir užsisakiau.
Ankstyvą šeštadienio rytą patraukėme link jūros. Aišku, pasižiūrėti, ką galima pamatyti pakeliui, iš anksto laiko neturėjau, tai kelionę pradėjau planuoti automobilyje. Tikriausiai iš ankstesnių įrašų aišku, kad nesame tingaus poilsio mėgėjai, o Žemaitiją (ne pajūrį) iki šiol buvome tik pravažiavę su trumpais sustojimais Mažeikiuose, Plungėje, Kryžių kalne. Nusprendėme važiuoti į pajūrį "tiesiai per aplinkui". Neseniai buvo laida per televiziją apie Telšius, o mes ten nebuvome (nors vyras įtikinėja, kad kažada buvome, o man matyt toje vietoje atminties spraga). Pakeliui aptinku nuorodą į Medvėgalio kalną. Sukame. Mums su vyru supratimas apie poilsį nėra vienodas - nors abu nemėgstame gulėti paplūdimyje, bet aš gerokai labiau noriu visur eiti, lipti, kopti. Jis kartais norėtų ir ramiai pasėdėti. Šioje išvykoje tai labiau pasireiškė antrą dieną. O gal aš visko per daug priplanavau. Bet kol kas dar tik kelionės pradžia. Medvėgalio kalnas atrodo visai nedidukas. Bet iš tiesų Medvėgalio piliakalnis yra didžiausias žemaičių piliakalnis. Jis turi dvi viršūnes - aukštesniojoje yra aukščiausias Žemaitijos taškas, žemesnioji vadinama Pilies kalnu. Dar pakeliui matėme nuorodą į kūlgrindą (tai yra kelias per pelkę), bet iki jos nėjome. Užlipome ant abiejų viršukalnių, pasigrožėjome vaizdais.

Važiuojant toliau vis kirba mintis, ką čia dar aplankyti. Randu, kad beveik pakeliui yra Šatrijos kalnas. Aplankome.

Toliau laukia Telšiai. Aptinkame  tolumoje gražią koplyčią. Pasirodo tai Rainių Kančios koplyčia. Joje didelė minia turistų, tai tik trumpai pasižvalgome.

Telšiai. Koks gi įspūdis - be galo daug žmonių. Vestuvininkų ir šiaip turistų. Profesinė liga - apžiūriu visus fotografus, nuotakų sukneles, svečių parėdus.
Pats pietų metas - pilvai maršus groja. Malonioji Telšių informacijos centro darbuotoja parekomenduoja porą kavinių. Deja, jos užsakytos. Grįžtame atgal į informacinį centrą (gerai, kad ten viskas arti). Parekomenduoja dar porą. Pasirenkame Teatro kavinę. Pavalgome šiaip sau, bet nors nealkani ir galime pasigrožėti senamiesčiu. Tikrai vertas aplankyti - miestas labai gražiai sutvarkytas, malonu pasivaikščioti Masčio pakrante, paieškoti visur pasislėpusių meškų.
Aplankome abi bažnyčias, gėrėdamiesi ežero vaizdu išgeriame kavos.

Kitas taškas - Siberijos apžvalgos bokštas. Jis yra netoli Platelių. Čia taip pat nesame buvę. Mielai pabūčiau keletą dienų toje ramybėje.
Siberijos bokštas pats nėra aukštas, tačiau jaukiai įsitaisęs ant kalvos, į kurį veda va toks takelis. Labai jauki pelkė.

Siberijos bokštas ir vaizdai į apylinkes.

Dar trumpai pasivaikščiojame po Platelių dvaro sodybą ir jau riedame į Klaipėdą. Įvažiuojame į viešbučio automobilių aikštelę. Kaina 5 eur. Nepažiūrėjau, kad gatvėje stovėjimas nemokamas. Viešbučio kambarys mažutis, tikrai ekonominis, bet švarus, tvarkingas. Atsigaivinę išeiname pavaikščioti po Klaipėdos senamiestį. Oras puikus, žmonių daug. Pasivaikščiojome porą valandų po senamiestį ir einame į viešbučio barą išgerti kavos. Deja, vyksta koncertas, įėjimas mokamas, o mes norime tik kavos ir miegoti, tai tenka eiti miegoti be kavos. Telefonas rodo, kad šiandien nuėjome beveik 23000 žingsnių.

Apie miegą atskira kalba. Kambaryje langai neatsidaro, reiškia, kad neiškepti, tenka jungti kondicionierių. Jis burzgia taip, kad miegoti nepabai išeina. Naktis buvo ilga...